Szymański, Paweł
ur. w 1954 w Warszawie, ukończył studia kompozytorskie u Włodzimierza Kotońskiego. Mieszka i pracuje jako wolny artysta w Warszawie.
Wybrane utwory: K. na orkiestrę (1972), Epitafium na dwa fortepiany (1974), Kwartet smyczkowy (1975), Limeryki na skrzypce i klawesyn (1975; wersja na flet, skrzypce i wiolonczelę: 1979), Partita I na orkiestrę (1976), Kyrie na chór chłopięcy i orkiestrę (1977), Intermezzo na zespół kameralny (1977), Partita II na orkiestrę (1977–78), Gloria na chór żeński i orkiestrę (1979), La folia na taśmę magnetofonową kwadro lub stereo (1979), Dziesięć utworów na trio smyczkowe (1979), ...under the plane tree na taśmę magnetofonową kwadro lub stereo (1980), Villanelle na kontratenor, dwie altówki i klawesyn, do słów Jamesa Joyce’a (1981), Cztery utwory liturgiczne na sopran i orkiestrę (1980–81), Dwa utwory na kwartet smyczkowy (1982), Sonata na zespół instrumentalny (1982), Crux delis na taśmę magnetofonową quadro (1983), Appendix na flet piccolo i inne instrumenty (1983), Dwie konstrukcje iluzoryczne na klarnet, wiolonczelę i fortepian (1984), Lux aeterna na głosy i instrumenty (1984), Partita III na amplifikowany klawesyn i orkiestrę (1985–86), Trop na fortepian (1986), Dwie etiudy na fortepian (1986), Partita IV na orkiestrę (1986), Through the Looking Glass I na orkiestrę kameralną (1987), Through the Looking Glass II na taśmę magnetofonową kwadro (1988), A Study of Shade na orkiestrę kameralną (1989; wersja na pełną orkiestrę: 1992), A Kaleidoscope for M.C.E. na wiolonczelę (1989; wersja na skrzypce solo: 1997), Quasi una Sinfonietta na orkiestrę kameralną (1990; wersja na pełną orkiestrę: 2000), Sixty odd Pages na orkiestrę (1991), a due na dwoje skrzypiec (1991), Pięć utworów na kwartet smyczkowy (1992), Two studies na orkiestrę (1992), Miserere na głosy i instrumenty (1993), Trzy utwory na trzy flety proste z akompaniamentem metronomu (1993), Through the Looking-Glass III na klawesyn solo (1994; wersja na klawesyn i kwartet smyczkowy: 1994), Koncert na fortepian i orkiestrę (1994), Bagatelle für A.W. na skrzypce, klarnet, saksofon tenorowy i fortepian (1995), SONAT(IN)A na fortepian (1995), In paradisum deducant te Angeli..., motet na chór męski (1995), Dwie melodie na fortepian (1995), Recalling a Serenade na klarnet, dwoje skrzypiec, altówkę i wiolonczelę (1996), Film Music na orkiestrę (1996), Fotografia z przyjęcia urodzinowego (Kwartet Śląski z cieniem Bartóka) na kwartet smyczkowy (1998), Viderunt omnes fines terrae na chór chłopięcy i zespół (1998), Preludium i fuga na fortepian (2000), Trzy pieśni do słów Trakla na sopran i orkiestrę kameralną (2002; wersja na sopran i fortepian: 2002; wersja na niższy głos żeński i fortepian: 2003), Chlorophaenhylohydroxipiperidinouorobutyrophaenon na zespół kameralny i inne dźwięki (2002), Compartment 2, Car 7 na wibrafon, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2003), Concerto a 4 na klarnet, puzon, wiolonczelę i fortepian (2004), Singletrack na fortepian (2005), Qudsja Zaher, opera w dwóch aktach (2005), Gigue na wiolonczelę solo (2006), Ceci n’est pas une ouverture na orkiestrę (2007), .Eals(Oomsu) na orkiestrę (2009), a più corde na harfy i fortepian (2010), ΦΥΛΑΚΤΗΡΙΟΝ (PHYLAKTERION) na głosy i instrumenty perkusyjne (2011), Cztery tańce heweliańskie na organy i dwa pozytywy (2011), Sostenuto na orkiestrę (2012), Cztery utwory na kwartet smyczkowy (2013), Epilog na orkiestrę kameralną (2013), Dissociative Counterpoint Disorder na klawesyn (2014), Sonata na altówkę i fortepian (2015), Through the Looking Glass IV na orkiestrę (2016), Adieu!, skecz muzyczny (2017), À la recherche de la symphonie perdue na orkiestrę (2018), Fourteen Points. Woodrow Wilson Overture na orkiestrę (2018), Fughetta na gitarę klasyczną solo (2018), Dwa wiersze Ryszarda Krynickiego, skecz muzyczny (2018), Misterium mostu na chór i orkiestrę (2019), Composing a Fugue Suddenly Interrupted by Ghost of Franz Liszt na kwartet smyczkowy (2020), it’s fine, isn’t it? na flet i orkiestrę (2020), Cztery tańce heweliańskie, wersja na orkiestrę (2021), Simple Music na wiolonczelę i orkiestrę (2021), to tylko muzyka na elektryczny kwartet smyczkowy i elektronikę (2022).