Pacek, Przemysław
ur. w 1999, kompozytor i skrzypek pochodzący z Lublina. Obecnie studiuje kompozycję muzyki elektronicznej, filmowej i teatralnej na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Tworzy instalacje multimedialne oraz utwory na syntezatory modularne. W muzyce poruszają go zjawiska nieoczywiste i trudno uchwytne, na które stara się kierować uwagę słuchaczy.
Współtwórca podcastu o kompozycji Zbyt poważnie. W latach 2020–22 był wiceprezesem Koła Naukowo-Artystycznego Wydziału Kompozycji i Teorii Muzyki UMFC. W 2024 otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Młoda Polska. Był stypendystą m.in.: rektora UMFC, ZAiKS-u, Prezydenta m.st. Warszawy, Samorządu Województwa Mazowieckiego, Prezydenta Miasta Lublina oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego. Jest również laureatem wielu konkursów kompozytorskich (w tym 63. Konkursu Młodych Kompozytorów im. T. Bairda), a jego utwory były wykonywane na festiwalach takich jak Warszawska Jesień, NeoArte – Syntezator Sztuki w Reykjaviku czy Nowa Muzyka w Bydgoszczy.
Wybrane utwory: Ścieżki na dwa akordeony (2019), Demony nocy na skrzypce i fortepian (2019), Tren na kwartet skrzypcowy (2020), Nolite Timere na chór mieszany (2020), 16087 na sopran i kwartet smyczkowy (2021), eternal radiation na kwartet smyczkowy i taśmę (2021), Monolith na ensemble (2021), Erat Verbum na baryton i 12 instrumentów (2022), Koncert na syntezator i orkiestrę smyczkową (2022), Ekstremum tes-set na skrzypce i harfę (2022), Exitium Imperatum na perkusję i elektronikę (2023), 義 (Gi) na zespół (2023), The Wisps na wiolonczelę i elektronikę (2023), Ekstensje na ensemble (2024), Polarisation na kwartet smyczkowy i elektronikę (2024), Generative Counterpoint na perkusję i elektronikę (2024).