Ignatowicz-Glińska, Anna
kompozytorka, doktor habilitowana sztuk muzycznych, absolwentka studiów kompozytorskich na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Włodzimierza Kotońskiego (doktorat u Stanisława Moryty). Improwizacji fortepianowej uczyła się u Szabolcsa Esztényiego. Pracuje na stanowisku adiunkta w macierzystej uczelni, działa również na rzecz przybliżania sztuki kompozycji uczniom szkół średnich. Jest laureatką nagród i wyróżnień oraz jurorką konkursów kompozytorskich i wykonawczych. Udziela się w strukturach Związku Kompozytorów Polskich i Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.
Komponuje utwory na zróżnicowane składy wykonawcze, z przewagą kameralnych. Szczególnie liczne są w jej dorobku kompozycje perkusyjne i wokalno-instrumentalne (m.in. do własnych tekstów). Są one prezentowane podczas koncertów i festiwali, nagrywane na płyty i wydawane drukiem (NORSK Musikkforlag/Oslo, Chopin University Press). Wiele utworów skomponowała dla zaprzyjaźnionych, wybitnych wykonawców – wśród nich są m.in. Katarzyna Myćka (marimba), duet Magdalena Kordylasińska-Pękala i Miłosz Pękala (instrumenty perkusyjne), Joanna Freszel (sopran), Aleksandra Resztik (sopran), duet Paweł Gusnar (saksofon) i Alina Ratkowska (klawesyn), Agata Sapiecha (skrzypce, zespół muzyki dawnej). Jest również autorką i współautorką aranżacji symfonicznych projektów Kapeli ze Wsi Warszawa, w której gra jej mąż Piotr Gliński.
Wybrane utwory (od 2014): To nie jest coś, co można opowiedzieć do tekstu własnego na sekstet wokalny (2014), Skotopaska I: Małmazja świeci do tekstu własnego na chór mieszany a cappella (2014), Tylko spójrz... na fortepian (2014), Sonet 116 do słów Williama Szekspira na sekstet wokalny (2015), 1 z 70 na 70. urodziny ZKP na dwie perkusje i dwa fortepiany (2015), Magazyn Mód Damskich i Męskich – Warszawie, której już nie ma i Warszawiakom, którzy żyją w mej pamięci na trzy perkusje, kwartet smyczkowy i kontrabas (2015), Poza ciszą – pamięci Pawła Buczyńskiego na klawesyn (2015), Postludium na marimbę (2015), Refleksy / Reflections na marimbę, skrzypce, wiolonczelę, kontrabas i fortepian (2015/16), Kamienna mozaika / Stone mosaic na wibrafon (2016), MarganA na perkusję solo (2016), Trudne pytania na sopran i fortepian, do tekstu własnego (2016), ...et non est pacis na dwa fortepiany i dwie perkusje (2017), Korowód na organy, na cztery ręce (2017), Po trzykroć... na saksofon sopranowy i klawesyn (2017), Koncert podwójny/Double Concerto na dwie marimby i orkiestrę smyczkową (2017), Oj, ty Janie Sobótkowy, opracowanie pieśni tradycyjnej z Podlasia na czterogłosowy chór mieszany i orkiestrę kameralną (2017), Swiaty Jure, Ryhore, opracowanie pieśni tradycyjnej z Podlasia na dwa głosy białe i sześciogłosowy chór mieszany (2019), Agnus Dei – tribute to Krzysztof Komeda na zespół wokalny/chór kameralny (2019), Suita polska na marimbę (2019), Sound of shining (wersja na kwintet dęty blaszany, 2019; wersja na marimbę i wiolonczelę, 2022), Lux aeterna na 10-głosowy chór mieszany i marimbę (2019), Woda przyjdzie, pójdzie woda... aranżacja utworów Kapeli ze Wsi Warszawa na orkiestrę symfoniczną (2021), Prolegomena do Lema, trio na saksofon altowy, akordeon i fortepian (2021), Trzy pieśni do słów Zuzanny Ginczanki na sopran i fortepian (2021), Kwiaty polskie – Cantata da camera do słów Juliana Tuwima na sopran, mezzosopran, tenor, skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2021), Apotropeion, trio na flet, altówkę i fortepian (2022), FlaMar na flet i marimbę (2022), Prawiesonata na saksofon sopranowy i klawesyn (2022), Pięć Tajemnic Chwalebnych Różańca na skrzypce barokowe i zespół instrumentów dawnych (2022), Myśloślad I wersja na saksofon altowy, skrzypce i fortepian (2022), 4 nowele na kwintet klarnetowy (2023), 5 szkiców tanecznych na marimbę, kotły i orkiestrę kameralną (2023), Trzy pieśni na sopran, flet i fortepian, do tekstów własnych (2024), Czekając na zorzę polarną na saksofon altowy i organy (2024).