Crespo, Agustina
ur. w 1983 w Buenos Aires, kompozytorka, śpiewaczka i wykładowczyni. W 2008 ukończyła studia kompozytorskie na Pontificia Universidad Católica Argentina. Równolegle studiowała produkcję muzyczną i śpiew na Universidad Nacional de las Artes w Buenos Aires. Obecnie kończy studia kompozycji i śpiewu w Konserwatorium im. M. de Falli w rodzinnym mieście i pisze pracę doktorską z kompozycji.
Artystka wykłada na dwóch argentyńskich uniwersytetach i prowadzi jako dyrygentka Untref Vocal Ensemble. Jest laureatką licznych nagród i stypendiów, jej kompozycje były wykonywane i nagrywane w renomowanych salach w Argentynie i innych krajach, m.in. Kolumbii, Urugwaju, Niemczech, Hiszpanii, Stanach Zjednoczonych i we Francji. Brała udział w wielu festiwalach, seminariach kompozytorskich i kursach mistrzowskich, m.in. w Międzynarodowej Akademii Kompozycji i Nowych Technologii w IRCAM, festiwalu Acanthes, Zimowej Szkole Opery w Buenos Aires, Ciel Academy prowadzonej przez Ensemble Linea w ramach festiwalu w Cordes-sur-Ciel (Francja) i Forecast Forum w Berlinie, gdzie miała okazję pracować pod opieką takich kompozytorów jak Mark Andre, Heiner Goebbels, Beat Furrer, Ivan Fedele, Martin Matalon, Ian Maresz i Mathias Spahlinger. Współpracowała z zespołami: Dal Niente Ensemble, Linea Ensemble, Nonsense Ensemble, Compañía Oblicua, MEI, Buenos Aires Quartet, Tropi Ensemble czy Untref Quartet. Jako śpiewaczka (mezzosopran) brała udział w kursach prowadzonych przez takich artystów jak Ivan García, David Moss, Morton Subotnick, Omar Ebrahim i Joan La Barbara. Występowała w wielu teatrach i salach koncertowych stolicy Argentyny, z Teatro Colón na czele. Obecnie śpiewa w Música Inaudita Vocal Ensemble.
Wybrane utwory: Turbia na kwartet smyczkowy i sopran (2007), Cuadros na sopran, flet, klarnet, fortepian, skrzypce i wiolonczelę (2008), Atrabancada na zespół (2008), Fuelles na flet, klarnet B, skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2010), Telegramas na flety: sopranowy i altowy (2010), Tartarus na orkiestrę (2011), 5 Rituales Imaginarios na dwa soprany (2011), Vocerío dla ośmiorga śpiewaków (2012), Trazo Grueso na trzy klarnety basowe (2012), Transformaciones na osiem gitar (2012), Saturación na skrzypce, flet i elektronikę (2013), Tintinábula na perkusję i fortepian (2013), 5 exabruptos primaverales na fortepian, flet, klarnet B, wiolonczelę i skrzypce (2014), Escaleras na chór mieszany (2014), Organdi na dwoje śpiewaków, wiolonczelę, aktorkę, wideo i elektronikę (2014), Habla(n) na puzon i fortepian (2014), Humano Perfecto na flet, klarnet B, wiolonczelę skrzypce, perkusję i aktora (2015), El ojo de la lechuza na głos i elektronikę (2015), Vocalizos na fortepian, flet, klarnet B, wiolonczelę, skrzypce, perkusję i elektronikę (2015), Vaivenes na fortepian (2015), 5 Cortos Animados na fortepian, skrzypce i flet (2016), Juntas na sopran i pięć urządzeń audiowizualnych (2016), Calcos na zespół wokalny i tancerzy (2016), El punto na cztery głosy (2017), Kyrie na chór żeński (2017), El amor nos destrozará, nanoopera na troje śpiewaków i elektronikę (2017), Lugares de memoria na flet, klarnet B, fortepian, skrzypce i wiolonczelę (2017), Haz de luz na organy i głos żeński (2017), Relaciones Binarias na dwa fortepiany (2018), Jaque na kwartet smyczkowy i tancerzy (2018), Niña monstruo na głos żeński i fortepian (2019), Blasto na duży chór (2019), Canciones mudas na głos żeński i elektronikę (2020), Lágrimas de aquel día (Lacrimosa) na chór mieszany (2020), 4 niñas na zespół wokalny (2021), Puente contemporáneo, dziesięć etiud na chór mieszany (2021), All they were saying na chór i dziewięć instrumentów (2022), Fluente na obój i puzon (2022), Nópera na flet, klarnet B, róg F, harfę, skrzypce, wiolonczelę i perkusję (2022), Juegos de infancia na orkiestrę symfoniczną (2023), Laminar na skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2023), Ritornello na klarnet B, fagot i fortepian (2023), Formas de aire na chór mieszany i bandoneon (2023), Silencio (Pulsos) na sopran, tenor, baryton, bas, perkusję i elektronikę (2023), Kenkos na sopran i elektronikę (2023).