Sławecki, Michał
absolwent Wydziału Wokalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Artura Stefanowicza. Jako student zadebiutował w Zemście nietoperza Johanna Straussa, śpiewając partię Księcia Orlofskyego w Operze na Zamku w Szczecinie, i w Koronacji Poppei Claudia Monteverdiego w roli Nerona w Teatrze Collegium Nobilium w Warszawie. Występował również w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii w Szczecinie, Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Operze Śląskiej w Bytomiu, Teatrze Polskim w Warszawie, Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, Teatrze Wielkim w Łodzi, Zamku Królewskim w Warszawie, Operze Nova w Bydgoszczy, Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, NOSPR w Katowicach, Studiu Koncertowym im. W. Lutosławskiego w Warszawie. Koncertował także na międzynarodowych scenach operowych oraz festiwalach, m.in. we Włoszech (La Biennale di Venezia), w Japonii (Tokyo Bunka Kaikan), Estonii (Saaremaa Opera Festival), Strasbourgu (festiwal Musica), a także w Niemczech, Belgii, Kazachstanie, Chinach, Serbii oraz RPA.
W swoim repertuarze koncertowym ma liczne dzieła, od muzyki barokowej po muzykę współczesną. Jego repertuar operowy obejmuje m.in. takie utwory jak: Dydona i Eneasz H. Purcella (Czarownica), Juliusz Cezar G.F. Händla (Sekstus), Zemsta nietoperza J. Straussa (Książę Orlofsky), Koronacja Poppei C. Monteverdiego (Neron), Rinaldo G.F. Händla (Rinaldo), Agrippina G.F. Händla (Neron), Orfeusz i Eurydyka Ch.W. Glucka (Anioł), Wesele Figara W.A. Mozarta (Cherubin), Romeo i Julia Ch. Gounoda (Stephano), Voyager S. Kupczaka (Voyager), Lost Higway O. Neuwirth (Andy), Cud Niedokonany S. Kupczaka (Jezus), Człowiek z Manufaktury R. Janiaka (Koń/Marynarz), Only the sound Remains K. Saariaho (Spirit), Paradise Lost K. Pendereckiego (Raphael, Death).
Współpracuje z wybitnymi polskimi kompozytorami. Utwory Pawła Mykietyna (Shakespeare’s Sonnets) śpiewał m.in. w Rzymie (Corso Polonia/X Edizione del Fesival delle Arti Unite), na Malcie (Teatru Manoel/Concert of Polish Contemporary Music Masters), we Fryburgu (Post Fine Arts), we Lwowie (XVII International Contemporary Music Festival) w RPA (National Arts Festiwal 2015) i w Poznaniu (Festiwal Nostalgia 2017). Wystąpił również w Fake Operze Wojciecha Błażejczyka (Warszawska Jesień 2021), Voyagerze Sławomira Kupczaka (Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie) oraz w utworach Rafała Ryterskiego (Warszawska Jesień 2022). Zrealizował nagranie płytowe opery Agaty Zubel Oresteja (ANAKLASIS) oraz wiele nagrań radiowych i telewizyjnych.