Kyrylov, Viacheslav
kompozytor urodzony w 1997 w Doniecku, na co dzień mieszka w Krakowie. Interesuje się ideą wertykalności muzyki oraz innymi nielinearnymi sposobami kształtowania materiału dźwiękowego. Kyrylov jest absolwentem studiów kompozytorskich w Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie pod opieką Wojciecha Widłaka oraz filozofii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Przed studiami uczył się kompozycji u Aleksandra Gugela w Charkowie. Obecnie jest doktorantem w macierzystej uczelni, gdzie bada pojęcie różnicy i jego miejsce w praktyce kompozytorskiej. Kyrylov brał udział w warsztatach prowadzonych przez takich kompozytorów jak: Chaya Czernowin, Bernhard Lang, Mark Andre, Niels Rønsholdt, Klaas de Vries, Klaus Lang, Stefan Prins, Marc Sabat i Steffi Weissman. Współpracował ze Spółdzielnią Muzyczną, Ko-MAT ensemble, Hashtag Ensemble, Ensemble KOMPOPOLEX oraz orkiestrą CORda Cracovia.
Wybrane utwory: softly say goodbye na fortepian (2018), trio fortepianowe (2018), music na zespół kameralny (2019), Zeitschaft na wiolonczelę i sampler (2019), close to the zero intensity na amplifikowane trio smyczkowe (2020), vis-à-vis na zespół kameralny (2020), essay on the fall na fortepian i live electronics (2020), To Nathaniel Hawthorne na orkiestrę (2021), Fragments de Verlaine na głos, fortepian i perkusję (2022), late evening/gothic blue na zespół kameralny i sampler (2022), Kafka-Texte na klarnet B, wiolonczelę i fortepian (2023), Dream passage na 17 instrumentów (2023), I’m the real pig blood soaked fucking homecoming queen na gitarę elektryczną, akordeon i perkusję (2023), recurrences in the lower realm / solar hymns na perkusję (2024).