Krzewińska, Katarzyna
kompozytorka i artystka dźwiękowa tworząca utwory instrumentalne i elektroakustyczne, muzykę teatralną oraz instalacje dźwiękowe. Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie oraz Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu. Ma na koncie współpracę z takimi zespołami, jak: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, London Philharmonic Orchestra, Hashtag Ensemble, Ex Novo Ensemble, Orkest De Ereprijs, Berg Orchestra, Formy Żeńskie, duoAccosphere. Jej utwory były wykonywane w Polsce i za granicą podczas wielu festiwali muzycznych, takich jak: Festiwal Prawykonań, Warszawska Jesień, Wratislavia Cantans, Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów, Klarafestival, Festival de Wallonie, Mittelfest, Saxa kammarmusikfestival, Forfest Festival. Brała udział w LPO Young Composers Programme oraz 24th Young Composers Meeting, uczestniczyła także w ósmej edycji międzynarodowego projektu MusMA – skomponowała utwór na zamówienie Narodowego Forum Muzyki.
W 2021 współtworzyła kolektywny utwór na zespół instrumentalny i media dla festiwalu Warszawska Jesień. W tym samym roku, na zamówienie NOSPR, skomponowała utwór #nofilter na orkiestrę symfoniczną, audio playback i live electronics, który miał premierę podczas 9. Festiwalu Prawykonań w Katowicach. Współtworzyła także eksperymentalny koncert muzyki elektronicznej Stary in Concert vol.1//: Gęste bity w Narodowym Starym Teatrze im. H. Modrzejewskiej w Krakowie, gdzie zostały wykonane jej utwory elektroakustyczne; dwa z nich w formie instalacji dźwiękowej z udziałem aktorów. W 2023 została zaproszona do udziału w międzynarodowym projekcie Renewable Music. V4 Composers for sustainability, w ramach którego skomponowała utwór na siedem instrumentów, instalację dźwiękową oraz audio playback tworzony na podstawie nagrań terenowych.
Laureatka Stypendium Twórczego Miasta Krakowa 2024. Uczestniczka programu Rezydencje Kompozytorskie organizowanego przez Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów oraz Stowarzyszenie Autorów ZAiKS. Współtworzy markę Pssst! Instruments zajmującą się tworzeniem wirtualnych instrumentów.
Wybrane utwory: beneath the surface na dwoje perkusistów i orkiestrę (2016), π na sopran i zespół instrumentalny (2017), drifting away. disappearing na zespół i pięć głosów (2018), #nofilter na orkiestrę symfoniczną, audio playback i live electronics (2021), Nowe Formy na zespół kameralny, wideo i audio playback (2021), Stary in Concert na dwoje aktorów, warstwę elektroakustyczną i instalację muzyczną (2021), Inner place na dwa akordeony (2022), green&blue | dreamin’ na zespół, audio playback i instalację dźwiękową (2024).